ΠΛΕΣΣΑ

Μετά από 15 χρόνια στο Πειραιά από τη θέση της εκπαιδευτικού στο 1ο ΕΠΑΛ Περάματος, στο ΓΕΛ Καλλίπολης και στο 1ο ΓΕΛ Κερατσινίου καλούμαι για να υποστηρίξω τη σχολική κοινότητα του 3ου ΓΕΛ Κορυδαλλού από τη θέση της διευθύντριας αυτή τη φορά. Η ανάληψη θέσης ευθύνης στο συγκεκριμένο σχολείο υπό την παρούσα συγκυρία αποτελεί μια πρόκληση την οποία γνωρίζω και αποδέχομαι. Είμαι, άλλωστε, ανοιχτή στο να μαθαίνω και να εξελίσσομαι προσωπικά. Γνωρίζω, ωστόσο, πολύ καλά ότι, όποιο όραμα μπορεί να έχω για το σχολείο, δεν είναι δυνατό να το πετύχω μόνη. Η ομάδα των εκπαιδευτικών με τους οποίους θα συνεργάζομαι – και στις ικανότητες των οποίων πιστεύω απόλυτα – θα καθορίσουν την επιτυχία του.

Από τη θέση που βρίσκομαι μαζί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου θα εργαστούμε για το καλύτερο των μαθητών/τριών μας και θα βρίσκουμε μαζί λύσεις στις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουμε συνολικά. Οι διαφωνίες, ενίοτε και οι συγκρούσεις, δεν πρέπει να μας πτοούν. Αντίθετα, μας βοηθάνε να αναπτυχθούμε και να κατανοήσουμε ο ένας τον άλλο στο πλαίσιο ενός εποικοδομητικού διαλόγου. Αναγνωρίζω, άλλωστε, ότι όλοι μπορεί να κάνουμε λάθη. Μέσα από τα λάθη μας, όμως, μαθαίνουμε. Τα λάθη είναι κομμάτι της ζωής και σημαντικό σκαλοπάτι για την προσωπική μας ανάπτυξη.

Βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της σχολικής μονάδας είναι οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν ακριβώς το ρόλο και τις αρμοδιότητές τους. Σκοπός μου είναι οι συνάδελφοι όχι μόνο να εργάζονται σε ένα περιβάλλον που θα τους αποπνέει ασφάλεια, αλλά να είναι πιο συγκεντρωμένοι, πιο δημιουργικοί και πιο συνεργατικοί. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να ενθαρρύνονται να εκφράζουν συστηματικά την άποψη τους. Συνεισφέρουν έτσι καθοριστικά στην ανάπτυξη του σχολείου και βοηθούν τη διοίκηση στη βελτίωση του έργου της.

Είναι σημαντικό να υπενθυμίσω ότι ο/η κάθε μαθητής/τρια είναι διαφορετικός/η και μοναδικός/η. Οι έφηβοι άλλωστε έρχονται στο σχολείο ως αυτοί/ες που είναι κι όχι ως αυτοί/ες που θα θέλαμε να είναι. Κάθε μαθητής/τρια είναι δυνατό να πετύχει οποιοδήποτε στόχο, εφόσον νιώσει ο/η ίδιος/ια ότι του/της ταιριάζει και πραγματικά τον επιθυμεί. Αυτή η οπτική πρέπει να είναι η πυξίδα για όλους μας. Οι μαθητές/τριες είναι σημαντικό να μπορούν να εμπνέονται από εμάς γιατί τελικά αυτό που θα μείνει σε αυτούς/ές από το σχολείο είναι οι άνθρωποι που τους ενέπνευσαν και όχι οι γνώσεις που μεταδώσαμε. Κάθε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας του σχολείου και κάθε εργαζόμενος στην εκπαίδευση πρέπει να εμπνέει και να διδάσκει με τον τρόπο που εργάζεται, συνεργάζεται και συμπεριφέρεται. Η συνέπεια στο παράδειγμα είναι η πιο ισχυρή και η πιο επιδραστική διδακτική δύναμη στους/στις μαθητές/τριες.

Από τη θέση της διευθύντριας και με τη συνδρομή των συναδέλφων του 3ου ΓΕΛ Κορυδαλλού θα επιδιώξουμε με κάθε τρόπο τη συνεργασία με τους γονείς, με τοπικούς και εκπαιδευτικούς φορείς και με την ευρύτερη τοπική κοινωνία με αμοιβαίο σεβασμό και διάθεση για συστηματική συνεργασία, συνέπεια προκειμένου να συμβάλλουμε όλοι στην ανάπτυξη της σχολικής μονάδας. Με βάση την εμπειρία μου ως εκπαιδευτικός θεωρώ ότι όλοι κάθε μέρα μπορούμε να βάλουμε ένα μικρό λιθαράκι στην αλλαγή της ζωής κάθε μαθητή/τριας. Και αυτό, όσο και κοινότυπο και αν μας φαίνεται, δεν είναι μόνο αρκετό. Είναι ένα ακόμα μικρό θαύμα, που αθροιστικά μπορεί και κάνει την κοινωνία καλύτερη, διατηρώντας την ελπίδα ότι μπορούμε να χτίσουμε ένα αισιόδοξο μέλλον για όλους.

Η Διευθύντρια
Μαίρη Πλέσσα
Φιλόλογος-Ιστορικός, Μ.Α., M.ed.

 

Σύντομο βιογραφικό της Διευθύντριας του 3ου ΓΕΛ Κορυδαλλού

Η Μαίρη Πλέσσα είναι φιλόλογος-Ιστορικός κι υπηρετεί από το 2007 ως εκπαιδευτικός και είναι τοποθετημένη στη Δ.Δ.Ε. Πειραιά από το 2008. Έχει υπηρετήσει στο 1ο Ε.ΠΑ.Λ. Περάματος, στο ΓΕ.Λ. Καλλίπολης και στο 1ο ΓΕ.Λ. Κερατσινίου. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου και κάτοχος μεταπτυχιακών τίτλων (Μ.Α.) στην "Ιστορία και στη Διδακτική της Ιστορίας" από το Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α. και (Μ.Ed.) από το Π.Μ.Σ. του Ε.Α.Π. "Επιστήμες της Αγωγής". Είναι εκπαιδεύτρια ρητορικής και υπήρξε συντονίστρια του ρητορικού ομίλου του 1ου ΓΕ.Λ. Κερατσινίου, ενώ το σχολικό έτος 2022-23 υπήρξε συντονίστρια του πεδίου των Ανθρωπιστικών Επιστημών του 1ου ΓΕ.Λ. Κερατσινίου. Έχει συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα και έχει υπάρξει κριτής και αρθρογράφος σε επιστημονικά περιοδικά, εισηγήτρια και επιμορφώτρια σε ημερίδες, συνέδρια και σεμινάρια με θέματα την επτανησιακή ιστορία, τη διδακτική της ιστορίας, την ιστορία της εκπαίδευσης, την εφαρμογή ΤΠΕ στη διδακτική πράξη και γενικότερα ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής. Από 3-7-2023 έχει τοποθετηθεί Διευθύντρια στο 3ο ΓΕΛ Κορυδαλλού.